2

Glutenfritt bröd!

Här kommer receptet på ett mjukt bröd som inte innehåller mjölk eller gluten! 

2 rivna morötter
2 1/4 dl bovetemjöl
2 1/4 dl majsmjöl
1 msk fiberhusk
1 1/2 dl valfria frön (jag tog physillum, linfrön och solrosfrön)
2msk kokosolja
3msk bakpulver 
1 nypa salt 
2ägg och 
1 1/2 dl mandelmjölk (eller annan mjölk)

Sätt ugnen på 180 grader. Blanda torra ingredienser först, ha sedan i ägg, mjölk och kokosolja! Rör om ordentligt! 
Bre in en brödform med kokosfett och häll i smeten. Gräddas mitt i ugnen i ca. 35 minuter. 
Låt vila 5 minuter innan du skär upp brödet! 



Allmänt glutenfritt bröd mjölkfritt

Kommentarer:

1 Katarina :

skriven

Hej Annelie!

Katarina heter jag och jag läser 6:e terminen vid Stockholms Universitet. Jag och en kurskompis skriver vårt examensarbete om tjänsten Buzzador och hur det är att faktiskt vara en buzzador. Vi hittade din super mysiga blogg och hade blivit så ofantligt glada om du, som verkar ha väldigt bra koll på hur det är att buzza, skulle kunna tänka dig att svara på några frågor lite kort via telefon när du har en stund över.

I uppsatsen skulle vi inte använda ditt namn och en det tar inte många minuter att svara på frågorna! Vi kan också i buzzadorenlig andra erbjuda en biobiljett i gengäld så det blir värt (det om än lilla) besväret :) Du kan kontakta mig via mail om du kan ställa upp!

Med vänliga hälsningar,
Katarina och Linn

Svar: Hej! Maila mig så får ni mitt nummer! [email protected]
Annelie

2 Katarina :

skriven

Hej Annelie!

Katarina heter jag och jag läser 6:e terminen vid Stockholms Universitet. Jag och en kurskompis skriver vårt examensarbete om tjänsten Buzzador och hur det är att faktiskt vara en buzzador. Vi hittade din super mysiga blogg och hade blivit så ofantligt glada om du, som verkar ha väldigt bra koll på hur det är att buzza, skulle kunna tänka dig att svara på några frågor lite kort via telefon när du har en stund över.

I uppsatsen skulle vi inte använda ditt namn och en det tar inte många minuter att svara på frågorna! Vi kan också i buzzadorenlig andra erbjuda en biobiljett i gengäld så det blir värt (det om än lilla) besväret :) Du kan kontakta mig via mail om du kan ställa upp!

Med vänliga hälsningar,
Katarina och Linn

Kommentera här: