6

Hemmagjort knäckebröd!

Fick tips av en vän att baka eget knäckebröd, tänkte att det kommer jag aldrig fixa! Men ack så lätt det var men framför allt gott! Alla åt det! William tyckte det smakade som chips! 
Första omgången gick åt snabbt så därför gör jag nu en sats till! Denna gång med hackad persilja i (från trädgården). 

Recept: 

2dl majsmjöl
1/2 dl solrosfrön
1/2 dl linfrön
1/2 dl sesamfrön
1/2 pumpakärnor 
Blanda de torra ingredienserna häll sedan i 2,5 dl kokande vatten samt 0,5 dl olivolja! 
Blanda till en tjock smet. 
Bred ut på en långpanna klädd med bakplåtspapper. För att underlätta lägg på ett ytterligare bakplåtspapper på smeten och platta ut med händerna. 
Strö över flingsalt! 
In i ugnen på 150 grader (varmluftsugn)i ca 50-60 min! (150-175grader vid annan ugn)
Bryt i bitar och förvara i plåtburk! 



Blev ett perfekt tillbehör till dagens lunch! (Tonfisk sallad)



Kommentarer:

1 Lotta:

skriven

Måste testas :)

2 Isabella:

skriven

Mandelmjöl? Jag använder majsmjöl :)

Svar: Åå tack för att du noterade det!!! Ändrat det nu...tryckfelsnisse var i farten! ;)
Annelie

3 Isabella:

skriven

Mandelmjöl? Jag använder majsmjöl :)

4 Lotta:

skriven

Attans jag som precis handlat och skulle fixa detta idag :/

Svar: Attans...men har hört att det går med rismjöl oxå...något du har hemma?
Annelie

5 Lotta:

skriven

Nää men får fixa MAJS mjöl imorrn :)

6 Kajsa:

skriven

Jag ska baka detta så fort jag har hittat en plåtburk :)

Kommentera här: