0

Karriär eller inte....

Jag är en person som älskar mitt arbete. Punkt slut. Nu till hösten har jag valt att arbeta 80% för att Ludwig inte skall få så långa dagar, han är ju "bara" 1 år och 2 månader när han börjar. Efter jul sen vill jag jobba heltid då jag förmodligen kommer känna stress av att jobba för lite....ha ha...jag vet, andra eller rättare sagt många skulle hellre jobba lite men då tror jag också att de inte älskar sitt jobb lika mycket som mig. Enda sen jag blev arbetslagsledare för snart 3 år sen så har jobbet blivit roligare med mer utmaningar. En önskan jag hade för många år sen var att bli ambulansförare - och det just för spänningen och aldrig veta hur dagen ser ut. Lite så är det på förskolor med, även om det är väldigt tryggt och stabilt många gånger. 
Jag är glad att jag känner så här och inte tvärtom -  jag tror att det påverkar mina barn mer om jag var olycklig, suckade och stönade över mitt arbete än om jag jobbar mycket och är glad. Och nu är det ju så att jag jobbar inte mer än 40 timmar i veckan så det finns mycket tid över till barnen och mannen :-) 
 
 
 
 

Kommentera här: